Національні інноваційні стратегії підвищення конкурентоспроможності продукції в цифровій економіці: від реактивного до проактивного управління

Loading...
Thumbnail Image
Date
2022
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Український державний університет науки і технологій, Дніпро
Abstract
UKR: Мета. Метою статті є дослідження особливостей формування та розвитку конкурентних переваг в сфері інформаційно-комунікаційні послуг в умовах прискореного глобального поступу цифрової економіки доби Індустрії 4.0. Методика. Проведені дослідження базуються на методологічних засадах холістичного автопоезису, методах причинно-наслідкового, функціонального та факторного аналізу. Результати. Доведено, що особливості сучасного бізнес-середовища та спорідненість технологічних платформ істотно обмежують можливості використання методів цінової конкуренції у суперництві на світовому ринку інформаційно-комунікаційні послуг й обумовлюють безумовну пріоритетність інноваційного варіанту набуття та посилення конкурентних переваг. Аргументована доцільність державної підтримки інноваційних ініціатив та інноваційної активності ІКТ-індустрії у межах реалізації національної стратегії розвитку. Наукова новизна. Проаналізовано конкурентні умови світового та національного ринків інформаційно-комунікаційні послуг, визначено їх особливості. Обґрунтована визначальна проактивна роль інноваційних детермінант розвитку ІКТ-індустрії, зокрема при реалізації товарної політики (розширенні асортименту послуг) компаній-продуцентів IКТ-послуг (мікрорівень) та інтенсифікації процесів цифровізації в національному вимірі (макрорівень). Практична значимість. Отримані результати можуть бути використані суб’єктами господарювання та профільними владними інституціями у бізнес-плануванні, при розробці та реалізації стратегій цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації системи управління.
ENG: Purpose. The aim of the article is to study the peculiarities of the formation and development of competitive advantages in the field of information and communication services in the accelerated global progress of the digital economy of the era of Industry 4.0. Methodology. The research is based on the methodological principles of holistic autopoetry, methods of causal, functional and factor analysis. Findings. It is proved that the peculiarities of the modern business environment and the affinity of technology platforms significantly limit the use of price competition in battles in the global market of information and communication services and determine the unconditional priority of innovative options for gaining and strengthening competitive advantages. The expediency of state support of innovative initiatives and innovative activity of the ICT industry within the implementation of the national development strategy is argued. Originality. The competitive conditions of the world and national markets of information and communication services are analyzed, their features are defined. The defining proactive role of innovative determinants of ICT industry development is substantiated, in particular in the implementation of product policy (expanding the range of services) of companies producing ICT services (micro level) and intensification of digitalization processes in the national dimension (macro level). Practical value. The obtained results can be used by business entities and relevant government institutions in business planning, in the development and implementation of strategies for digital development, digital transformation and digitalization of the management system.
Description
V. Bilotserkivets: ORCID 0000-0002-6740-4611; О. Zavhorodnia: ORCID 0000-0002-6546-1356
Keywords
національна економіка, цифровізація, інформаційно-комунікаційні послуги, цінова конкуренція, конкурентні переваги, продуктові та технологічні інновації, national economy, digitalization, information and communication services, price competition, competitive advantages, product and technological innovations, КМЕПЕУ (ІПБТ)
Citation
Білоцерківець В. В., Завгородня О. О., Забродська А. А. Національні інноваційні стратегії підвищення конкурентоспроможності продукції в цифровій економіці: від реактивного до проактивного управління. Управління проєктами. Перспективи розвитку проєктного та нейроменеджменту, інформаційних технологій управління, технологій створення та використання об’єктів права інтелектуальної власності : зб. наук. пр. за матер. ІV Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (Дніпро, 24–25 березня 2022 р.). Дніпро : Юрсервіс, 2022. C. 25–29. URL: https://nmetau.edu.ua/file/zbirnik__materialiv__konf_udunt_vipravleniy_2022.pdf.