Нарис історії Придніпровської залізниці

Loading...
Thumbnail Image
Date
2014
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавничий дім "Грані", м. Дніпропетровськ
Abstract
UK: У статті підкреслено значення залізничного транспорту для економічного, соціального та культурного розвитку регіону. Вивчено головні проблеми розбудови Придніпровської залізниці у міжвоєнний період. До таких слід віднести неспроможність повною мірою забезпечити перевезення усіх промислових вантажів і велику аварійність через поганий стан колійного хазяйства, застарілість і несправність паровозів і вагонів, слабкість матеріально-технічної бази та нестачу кваліфікованих кадрів. Розглянуто заходи радянської влади, спрямовані на оптимізацію роботи залізниці. Від 1935 року активізувався процес її реконструювання, було частково оновлено паровозний і вагонний парки, механізовано ряд вантажно-розвантажувальних робіт, розширено залізничні вузли, збудовано нові мости, сортувальні станції, паровозні депо і вагоноремонтні пункти, прокладено кілометри колій. Вдалося покращити основні показники роботи залізниці. В статті виокремлено методи, які застосовувалися комуністичною партією і урядом задля пришвидшення і підвищення якості роботи залізничників: моральне стимулювання, розгортання соціалістичного змагання передовиків і новаторів, схвалення Cтахановсько-кривоносовського руху, а також матеріальне заохочення працівників, підвищення заробітної плати, преміювання кращих трудових колективів. За матеріалами газети «Стальная магистраль» авторами статті зафіксовано наявність таких недоліків у роботі залізниці, як порушення графіку руху потягів, невиконання плану вантажних робіт, несправність вагонів, низька якість ремонтних робіт, чисельність аварій тощо. Також на підставі газетних публікацій зроблено висновок про незадовільне соціально-побутове становище працівників залізниці, погані умови життя, недостатність і поганий санітарний стан гуртожитків і їдалень.
RU: В статье подчеркнуто значение железнодорожного транспорта для экономического, социального и культурного развития региона. Изучены основные проблемы развития Приднепровской железной дороги в межвоенный период. К таким следует отнести несостоятельность в полной мере обеспечить перевозку всех промышленных грузов и большую аварийность из-за плохого состояния путевого хозяйства, устарелость и неисправность паровозов и вагонов, слабость материально-технической базы и недостатка квалифицированных кадров. Рассмотрены мероприятия советской власти, направленные на оптимизацию работы железной дороги. С 1935 года активизировался процесс ее реконструкции, были частично обновлены паровозный и вагонный парки, механизирован ряд погрузочно-разгрузочных работ, расширены железнодорожные узлы, построены новые мосты, сортировочные станции, паровозные депо и вагоноремонтные пункты, проложены километры путей. Удалось улучшить основные показатели работы железной дороги. В статье выделены методы, которые применялись коммунистической партией и правительством для ускорения и повышения качества работы железнодорожников: моральное стимулирование, развертывание социалистического соревнования передовиков и новаторов, одобрение Стахановско-кривоносовского движения, а также материальное поощрение работников, повышение заработной платы, премирование лучших трудовых коллективов. По материалам газеты «Стальная магистраль» авторами статьи зафиксировано наличие таких недостатков в работе железной дороги, как нарушение графика движения поездов, невыполнение плана грузовых работ, неисправность вагонов, низкое качество ремонтных работ, численность аварий и т.п. Также на основании газетных публикаций сделан вывод о неудовлетворительном социально-бытовом положение работников железной дороги, плохие условия жизни, недостаточность и плохое санитарное состояние общежитий и столовых.
EN: In article the meaning of railway transport for economic, social and cultural development of the region has been emphasized. There have been studied the main problems of building of Prydniprovsk railway during the inter-war period, among them are impossibility to procure transportation of all industrial cargos to the full extent and high damage rate caused by bad condition of rail unit, old age and failure of steam trains and carriages, weakness of material and technical resources and insufficiency of qualified staff. Core measures of soviet government directed to optimization of railway operation have been examined. Since 1935 process of its reconstruction has been activated, steam and carriage stocks have been renewed partially, range of loading-unloading operations has been mechanized, railway junctions have been extended, new bridges, terminal stations, locomotive depots and car-repair yards have been built, numerous kilometers have been railed. All aforementioned helped to improve key performance indicators of the railway. In article methods to have been used by communist party and government in order to force and increase quality of railway employees’ work have been shown, namely moral incentives, socialist competitions of best employees and innovators, encourage of the Stakhanov and Krivonos movement and also material incentives of employees, raise in wages, bonus awards for the best labor collectives. Based on materials of “Steel Trunk” newspaper authors of the article have revealed the following nonconformance in railway operation: breach of train schedule, non-fulfillment of loading plan, carriage failure, low quality of repair operations, numerous accidents etc. In addition the conclusion of unsatisfactory social conditions of railway employees, their bad living conditions, insufficiency and bad sanitary condition of dormitories and canteens has been made based on newspaper publication.
Description
Keywords
залізниця, паровоз, залізнична колія, аварії, ремонт, газета, железная дорога, железнодорожный путь, аварии, railway, locomotive, railway lines, accident, repair, newspaper, КУ
Citation
Білан Г. І., Кузьменко А. Ю., Тимчак, І. В., Шаров, А. С. Нарис історії Придніпровської залізниці (1920-1940 рр.). Грані : наук.-теор. і громад.-політ. альманах, 2014. № 6 (110). С. 158–162. Повний текст.