Сталезалізобетонні прогонові будови мостів для постконфліктного відновлення зруйнованої транспортної інфраструктури

Loading...
Thumbnail Image
Date
2021
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Український державний університет науки і технологій, Ukraine
Abstract
UKR: Мета. Метою роботи є аналіз існуючих сталезалізобетонних прогонових будов мостів, визначення їх переваг та недоліків, дослідження змін напружень в елементах прогонової будови та її прогинів через поєднання в сумісну роботу металевих балок та залізобетонної плити проїзної частини, можливості використання даних конструкцій в постконфліктному відновлені зруйнованої транспортної інфраструктури. Методика. Розгляд висвітлених в літературі даних. Вивчення досвіду проєктування та будівництва сталезалізобетонних прогонових будов мостів в нашій державі та за кордоном. Побудова розрахункової моделі, її завантаження, зміна товщини залізобетонної плити, аналіз результатів. Результати. Результатом даної роботи є зібрані дані про переваги та недоліки сталезалізобетонних прогонових будов мостів під залізницю, вплив об’єднання в сумісну роботу металевих балок та залізобетонної плити проїзної частини на напруження в елементах прогонової будови та на її вертикальні прогини, аналіз можливості використання даних конструкцій для швидкого відновлення руху поїздів. Наукова новизна. Вона полягає в тому, що для швидкого та якісного відновлення зруйнованої транспортної інфраструктури, зокрема залізничних шляхів, пропонується використовувати металеві балки тривалого зберігання (мобілізаційного резерву), які виконані за типовими проєктами в середині минулого століття, в поєднанні із залізобетонною плитою, включеною в сумісну роботу (сталезалізобетонні прогонові будови). Це дасть можливість раціонально використовувати наявний резерв матеріалів, високі темпи відновлення та надійне відновлення руху потягів. Практична значимість. Спираючись на отримані дані можливо зробити висновок, що спосіб поєднання в сумісну роботу металевих балок тривалого зберігання та залізобетонної плити проїзної частини підвищує вантажопідйомність отриманих прогонових будов. Також встановлено, що сталезалізобетонні прогонові будови залізничних мостів є конструкціями, в яких поєднані кращі властивості будівельних матеріалів, вони мають низку переваг, тому використання даних конструкцій може забезпечити ефективне відновлення зруйнованих бойовими діями залізничних споруд в стислі терміни.
ENG: Purpose. The purpose of this work is to analyze the existing composite reinforced concrete girder structures of bridges, determine their advantages and disadvantages, study of stress changes in the elements of the girder structure and its deflections caused by the coupling of metal beams and reinforced concrete roadway, the possibility of using these structures in post-conflict reconstruction. Methodology. Examination of the data covered in the literature. Studying the experience of design and construction of reinforced concrete girder structures of bridges in our country and abroad. Construction of the calculation model, its loading, change of thickness of a reinforced concrete plate, the analysis of results. Findings. The result of this work is collected data on the advantages and disadvantages of reinforced concrete girder structures of bridges under the railway, the impact on stress in the elements of the girder structure and on its vertical deflections by the joint work of metal beams and concrete slab, analysis of the possibility of using such girders for fast resumption of train traffic. Originality. It lies in that for the rapid and high-quality restoration of destroyed transport infrastructure, including railways, it is proposed to use metal beams of long-term storage (mobilization reserve), which are made on standard projects in the middle of last century, combined with reinforced concrete slab included in joint work, thereby obtaining composite reinforced concrete girder structures. This will allow rational use of the available reserve of materials, high recovery rates and reliable recovery of train traffic. Practical value. Based on the obtained data, it is possible to conclude that the method of combining the long-term stored metal beams and reinforced concrete slabs of the carriageway increases the loadbearing capacity of the obtained girder structures, so the use of these structures can ensure the effective restoration of wartorn railway structures in a short time.
Description
М. Гернич: ORCID 0000-0002-5069-4798; С. Ключник: ORCID 0000-0001-7771-8377
Keywords
сталезалізобетонні прогонові будови, відновлення, напруження, прогини, європейські стандарти, composite reinforced concrete girders, restoration, stresses, deflections, European standards, КТІ
Citation
Гернич М. В., Ключник С. В., Співак Д. С. Сталезалізобетонні прогонові будови мостів для постконфліктного відновлення зруйнованої транспортної інфраструктури. Мости та тунелі: теорія, дослідження, практика. 2021. Вип. 19. С. 28–37. DOI: 10.15802/bttrp2021/233872.