Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/13228
Title: Аналіз умов функціонально-безпечної роботи пружного кріплення
Other Titles: Analysis of the Conditions of Functionally and Safe Work of Elastic Fastener
Authors: Бондаренко, Ірина Олександрівна
Тупчий, Дмитро Сергійович
Keywords: робота пружного кріплення
методика досліджень
експлуатаційні умови пружних кріплень
work of elastic fastener
research methods
operational conditions of elastic fastener
КККГ
Issue Date: 2020
Publisher: Вид-во ДП «ДОСЗТ», Дніпро
Citation: Бондаренко І. О., Тупчий Д. С. Аналіз умов функціонально-безпечної роботи пружного кріплення: [препринт]. Вісник сертифікації залізничного транспорту. 2020. № 06 (64). С. 21–26. Наводиться фрагмент тексту.
Abstract: UK: В роботі отримано та проаналізовано результати зміни силового впливу на конструкцію колії при зміні модуля пружності підрейкові основи. Отримані результати показали, що динамічні добавки силового впливу на рейки і вузли скріплень на залізницях України значно перевищують європейські норматив по допустимим відхиленням. В першу чергу, це пов'язано з відсутністю нормування і контролю жорсткості конструкції колії в цілому, і жорсткості елементів в конструкції колії. По-друге, відсутні технічні вимоги по допустимим співвідношенням сил, що передаються від елемента до елементу конструкції колії. У зв’язку з чим запропоновано доповнити існуючі вимоги до характеристик жорсткості як конструкції колії, так і до конструкції її елементів.
EN: The results of a change of force influence on a track design at the change of the modulus of elasticity of a subrail basis are received and analyzed in work. The obtained results showed that the dynamic additions of force on the rails and fasteners on the railways of Ukraine significantly exceed the European standards for tolerances. First of all, this is due to the lack of rationing and control of the rigidity of the track structure as a whole, and the rigidity of the elements in the track structure. Secondly, there are no technical requirements for the allowable ratio of forces transmitted from element to element of the track structure. Therefore, it is proposed to supplement the existing requirements for the stiffness characteristics of both the track structure and the design of its elements.
Description: І. Бондаренко: ORCID 0000-0003-4717-3032
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/13228
Appears in Collections:Статті КККГ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bondarenko_Tupchiy_fragment.pdffragment181,35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.