Оптимізація процесів пом’якшення води для теплоенергетичних установок залізничного транспорту

Loading...
Thumbnail Image
Date
2020
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро
Abstract
UK: Мета– дослідження можливості використання сучасних іонітів у підготовці води для теплоенергетичних установок залізничного транспорту. Проведено оптимізацію процесу знесолення води з використанням сучасних іонітів вітчизняного виробництва. Нами рекомендовано застосування катіоніту КУ-2-8 і аніоніту АВ-17-8 виробництва Черкаського хімічного комбінату, які мають максимальну обмінну ємність і стійкі фізико-хімічні і механічні параметри. Визначено основні фізико-хімічні параметри катіонітів: статична і динамічна обмінна ємність. Паспортний термін служби – 8-10 років. Досліджено вплив домішок нафтопродуктів і неіонообмінних поверхнево активних речовин (НПАР) на ефективність використання іонообмінних смол. При вивченні впливу НПАР нами встановлено, що в їх присутності після 50 циклів роботи динамічна обмінна ємність (ДОЄ) катіоніту КУ-2-8 падає на 11,8%, аніоніту АВ-17-8 на 48,8% і аніоніту ЕДЕ-10П-на 51,4%. Повна регенерація спостерігається при використанні в якості регенераційних розчинів ізопропілового спирту (6,3 % обсягу на 1 обсяг смоли). Практична значимість полягає в розробці технології глибокого очищення води для локомотивного депо ст. Мелітополь з застосуванням катіонітів вітчизняного виробництва.
EN: The purpose of the research - to study the possibility of using modern ion exchangers in water treatment for thermal power plants of railway transport. The process of water desalination with the use of modern ion exchangers of domestic productionhas been optimized. We recommend the use of cation exchange resin KU-2-8 and anion exchange resin AV-17-8 produced by Cherkasy Chemical Plant, which have the maximum exchange capacity and stable physico-chemical and mechanical parameters. The main physicochemical parameters of cation exchange resins are determined: static and dynamic exchange capacity. Passport service life is 8-10 years.The influence of impurities of oil products and non-ion exchange surfactants on the efficiency of ion exchange resins has been studied. When studying the effect of non-ion exchange surfactants we found that in their presence after 50 cycles of work, the dynamic exchange capacity (DEC) of cation exchange resin KU-2-8 decreases by 11.8%, anion exchange resin AV-17 by 48.8% and anion exchange resin EDE-10P by 51.4%. Complete regeneration is detected when using as regenerative solutions of isopropyl alcohol (6.3% of the total number of resins). The practical significance of the obtained results is to develop the technology of deep water purification for the locomotive depot in Melitopol station with the use of cation exchange resins of domestic production.
Description
Keywords
теплоенергетичні установки, жорсткість, технологічні схеми, катіоніти, обмінна ємність, thermal power plants, hardness, technological scheme, mineralization, cation exchange resins, anion exchange resins, exchange capacity, ВКР
Citation
Коваль М. В. Оптимізація процесів пом’якшення води для теплоенергетичних установок залізничного транспорту : дипломна робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 101 – екологія / наук. керівник Л. О. Яришкіна ; Дніпров. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. А. Лазаряна. Дніпро, 2020. 80 с.
Collections