Техніко-економічні аспекти впровадження сучасних накладок для сильнострумових ковзних контактів електротранспорту

Abstract
UKR: Анотація. В представленій статті надано порівняльний аналіз накладок полозів для струмоприймачів електровозів та електропоїздів постійного струму із різних матеріалів. Серед яких два типи накладок, які зараз знаходяться в експлуатації - перший тип композиційна, а другий - вугільнографітна, а третій тип - сучасна високотехнологічна накладка з матеріалу «Романіт-УВЛШ». Розрахунки проведено для Львівської залізниці. Розрахунки виконувались без урахування зростання цін на матеріальні та трудові ресурси, без урахування зміни вартості грошей у часі. Отримані відносні одиниці при зміни інших умов не будуть мати суттєвих коливань. Представлені розрахунки дозволили підтвердити високі техніко-економічні показники накладок полозів струмоприймачів з матеріалу «Романіт-УВЛШ», а саме зменшення витрат на заміну накладок у порівнянні з першим та другим типом накладок приблизно в 3 рази. З точку зору витрат нормованого часу на зміну полозів струмоприймачів електровозів та електропоїздів впровадження накладок з матеріалу «Романіт-УВЛШ» дозволить зменшити цей час в 14 раз у порівнянні за накладками першого типу та в 58 раз у порівнянні з накладками другого типу.
RUS: В представленной статье дан сравнительный анализ накладок полозьев для токоприемников электровозов и электропоездов постоянного тока из разных материалов. Среди них два типа накладок, которые сейчас находятся в эксплуатации - первый тип композиционная, а второй - угольнографитные, а третий тип - современная высокотехнологичная накладка из материала «РоманитУВЛШ». Расчеты проведены для Львовской железной дороги. Расчеты выполнялись без учета роста цен на материальные и трудовые ресурсы, без учета изменения стоимости денег во времени. Полученные относительные единицы при изменения других условиях не будут иметь существенных колебаний. Представленные расчеты подтвердили высокие технико-экономические показатели накладок полозьев токоприемников из материала «Романит-УВЛШ», а именно уменьшение затрат на замену накладок по сравнению с первым и вторым типом накладок примерно в 3 раза. С точки зрения затрат нормированного времени на смену полозьев токоприемников электровозов и электропоездов внедрения накладок из материала «Романит-УВЛШ» позволит уменьшить это время в 14 раз по сравнению с накладками первого типа и в 58 раз по сравнению с накладками второго типа.
ENG: In the present article, a comparative analysis is given of skid plates for current collectors of electric locomotives and direct-current electric trains of different materials. Among them are two types of linings, which are now in operation - the first type of composition, and the second - carbon-graphite, and the third type - the modern high-tech lining of the material "Romanit-UVLSh." The calculations were carried out for the Lviv railway. Calculations were carried out without taking into account price increases for material and labor resources, without taking into account changes in the value of money over time. The resulting relative units when changing other conditions will not have significant fluctuations. The presented calculations confirmed the high technical and economic indicators of the slips of the runners of the current collectors from the “RomanitUVLSh” material, namely, the reduction of the costs for replacing the slips compared to the first and second types of slips by about 3 times. From the point of view of the cost of the normalized time to replace the runners of electric current collectors of electric locomotives and electric trains, the introduction of linings of the “RomanitUVLSh” material will reduce this time by 14 times compared to the linings of the first type and 58 times compared to the linings of the second type.
Description
Д. Устименко: ORCID 0000-0003-2984-4381, А. Муха: ORCID 0000-0002-5629-4058, O. Карзова: ORCID 0000-0003-3607-1188, О. Куриленко: ORCID 0000-0003-2045-917X
Keywords
ковзний контакт, контактний провід, накладка струмоприймача, кількість замін накладок, нормований час заміни накладок, скользящий контакт, контактный провод, накладка токоприемника, количество замен накладок, нормированное время замены накладок, sliding contact, contact wire, current collector pad, number of pad replacements, normalized pad replacement time, КЕТЕМ
Citation
Муха А. М., Устименко Д. В., Карзова О. О., Кедря М. М., Куриленко О. Я. Техніко-економічні аспекти впровадження сучасних накладок для сильнострумових ковзних контактів електротранспорту. Гірнича електромеханіка та автоматика. Дніпро, 2019. Вип. 101. С. 82–86.