Insights into Factors of Damage of Surface Rolling of Railway Wheels During Operation

Loading...
Thumbnail Image
Date
2019
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
The Silesian University of Technology
Abstract
EN: The systematization results of microstructure studies of carbon steel has made it possible to explain the mechanism of formation of certain damages to the rolling surface of railway wheels during operation. The evaluation ability of metal to strain hardening was used to explain the nature of the influence compactly located non-deformable dispersed particles on the strength properties steel during cold plastic deformation. In the process of the interaction of a railway wheel with a rail, successively occurring heterogeneities in the distribution of the plastic flow metal are one of the main reasons for the formation of defects on the rolling surface of the wheel.
UK: Результати систематизації мікроструктурних досліджень вуглецевої сталі дали змогу пояснити механізм утворення певних пошкоджень поверхні кочення залізничних коліс під час експлуатації. Оцінювальну здатність металу до деформаційного тверднення використовували для пояснення природи впливу компактно розташованих недеформованих дисперсних частинок на властивості міцності сталі під час холодної пластичної деформації. У процесі взаємодії залізничного колеса з рейкою послідовно виникають неоднорідності в розподілі пластичного потокового металу є однією з основних причин утворення дефектів на поверхні кочення колеса.
RU: Результаты систематизации микроструктурных исследований углеродистой стали позволили объяснить механизм образования определенных повреждений поверхности качения железнодорожных колес в процессе эксплуатации. Оценка способности металла к деформационному упрочнению использовалась для объяснения характера влияния компактно расположенных недеформируемых дисперсных частиц на прочностные свойства стали при холодной пластической деформации. В процессе взаимодействия железнодорожного колеса с рельсом последовательно возникающие неоднородности в распределении пластического потока металла являются одной из основных причин образования дефектов на поверхности качения колеса.
Description
I.Vakulenko:ORCID 0000-0002-7353-1916
Keywords
carbon steel, microhardness, strain hardening, rolling surface of a railway wheel, non-metallic particles, вуглецева сталь, мікротвердість, деформаційне твердіння, поверхня кочення залізничного колеса, неметалічні частинки, углеродистая сталь, микротвердость, деформационное упрочнение, поверхность качения железнодорожного колеса, неметаллические частицы, КПММ
Citation
Askerov, H., Vakulenko I., Grischenko N. Insights into Factors of Damage of Surface Rolling of Railway Wheels During Operation. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport. 2019. Vol. 105. Р. 27–33. DOI: 10.20858/sjsutst.2019.105.3.