Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11720
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAfanasieva, Larysaen
dc.contributor.authorSmyrnova, Mayaen
dc.date.accessioned2020-01-11T09:17:39Z-
dc.date.available2020-01-11T09:17:39Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationAfanasieva L., Smyrnova M. Formation of Lexical Competence when Studying a Foreign Language in a Technical University : [препринт]. Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: Серія : Філологія. Острог, 2020. Вип. 10 (78). С. 1–10.en
dc.identifier.urihttp://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11720-
dc.descriptionL. Afanasieva: ORCID 0000-0002-5051-8700en
dc.description.abstractEN: In the modern world a foreign language and its study are among the most priority aspects of the education sector. This is largely due to the important role that a foreign language plays for the life of today's society. And the study of any foreign language is closely connected with the study of new vocabulary and the constant replenishment of the vocabulary of students. Lexical knowledge is an important part in the student's cognitive activity. As an integral part, they are included in the “cognitive base” of students; provide a solid lexical basis in mastering the language. For an effective and fruitful process, teaching a foreign language in a technical university is very important in the selection of certain types of exercises and their sequence in the learning process. This article discusses and analyzes similar types of exercises, which should be distinguished taking into account the sequence of formation of skills and the nature of the operations underlying them. Each type should include species that ensure sufficient repetition of new lexical units.en
dc.description.abstractUK: У сучасному світі іноземну мову і його вивчення є одними з найбільш пріоритетних сторін сфери освіти. Багато в чому це пов'язано з тією важливою роллю, яку відіграє іноземна мова для життєдіяльності нинішнього суспільства. А вивчення будь-якої іноземної мови тісно пов'язане з вивченням нової лексики і постійним поповненням словникового запасу студентів. Лексичні знання представляють важливу частину в когнітивної діяльності студента. В якості складової частини вони входять в «когнітивну базу» студентів, забезпечують міцну лексичну основу в оволодінні мовою. Для ефективної та плідної процесу навчання іноземної мови в технічному ВНЗ дуже важливий підбір певних типів вправ і їх послідовність в процесі навчання. У даній статті розглянуті і проаналізовані подібні типи вправ, які повинні виділятися з урахуванням послідовності формування навичок і характеру операцій, що лежать в їх основі. У кожен тип повинні входити види, що забезпечують достатнє повторення нових лексичних одиниць. щоб досягти високого рівня лексичної компетенції студентів при вивченні іноземної мови.uk_UA
dc.description.abstractRU: В современном мире иностранный язык и его изучение является одним из самых приоритетных сторон сферы образования. Во многом это связано с той важной ролью, которую играет иностранный язык для жизнедеятельности нынешнего общества. А изучение любого иностранного языка тесно связано с изучением новой лексики и постоянным пополнением словарного запаса студентов. Лексические знания представляют важную часть в когнитивной деятельности студента. В качестве составной части они входят в «когнитивную базу» студентов, обеспечивают прочную лексическую основу в овладении языком. Для эффективного и плодотворного процесса обучения иностранному языку в техническом вузе очень важен подбор определенных типов упражнений и их последовательность в процессе обучения. В этой статье рассмотрены и проанализированы подобные типы упражнений, которые должны выделяться с учетом последовательности формирования навыков и характера операций, лежащих в их основе. В каждый тип должны входить виды, которые обеспечивают достаточное повторение новых лексических единиц. чтобы достичь высокого уровня лексической компетенции студентов при изучении иностранного языка.ru_RU
dc.language.isoenen
dc.publisherНаціональний університет "Острозька академія", Острогuk_UA
dc.subjectmasteryen
dc.subjectforeign languageen
dc.subjectsystem of exercisesen
dc.subjectlanguage materialen
dc.subjectechnical universityen
dc.subjectperceptionen
dc.subjectlexical skillsen
dc.subjectlexical skillsen
dc.subjectcompetenceen
dc.subjectоволодінняuk_UA
dc.subjectіноземна моваuk_UA
dc.subjectсистема вправuk_UA
dc.subjectмовний матеріалuk_UA
dc.subjectтехнічний університетuk_UA
dc.subjectсприйняттяuk_UA
dc.subjectлексичні навичкиuk_UA
dc.subjectкомпетенціяuk_UA
dc.subjectовладениеru_RU
dc.subjectиностранный языкru_RU
dc.subjectсистема упражненийru_RU
dc.subjectязыковой материалru_RU
dc.subjectтехнический университетru_RU
dc.subjectвосприятиеru_RU
dc.subjectлексические навыкиru_RU
dc.subjectкомпетенцияru_RU
dc.subjectКІМuk_UA
dc.titleFormation of Lexical Competence when Studying a Foreign Language in a Technical Universityen
dc.title.alternativeФормування лексичної компетенції при вивченні іноземної мови в технічному університетіuk_UA
dc.title.alternativeФормирование лексической компетенции при изучении иностранного языка в техническом университетеru_RU
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Статті КІМ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Afanasieva_Smyrnova .pdfpreprint121,1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.