Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11717
Title: Die Anwendung der Errungenschaften Moderner Informationstechnologien in der Ausbildung
Other Titles: Використання досягнень сучасних інформаційних технології в освіті
The Usage of the Achievements of Modern Information Technologies in Education
Использование достижений современных информационных технологий в образовании
Authors: Afanasjewa, Larysa W.
Smyrnowa, Maya L.
Keywords: Informationssubkultur
Massenmedien
Medienkultur
Sicherheit
Medienkompetenz
intelligente Ausbildung
Ausbildung
інформаційна субкультура
засоби масової інформації
медіакультура
безпека
медіа компетентність
розумна освіта
становлення
information subculture
media
media culture
security
media competence
smart education
education
formation
информационная субкультура
средства массовой информации
медиакультура
безопасность
медиа компетентность
умное образование
становление
КІМ
Issue Date: 2019
Publisher: Національний університет "Острозька академія", Острог
Citation: Afanasjewa L. W., Smyrnowa L. W. Die Anwendung der Errungenschaften moderner Informationstechnologien in der Ausbildung : [препринт]. Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: Серія : Філологія. Острог, 2019. № 8 (76). С. 123–126.
Afanasjewa L. W., Smyrnowa L. W. Die Anwendung der Errungenschaften moderner Informationstechnologien in der Ausbildung. Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: Серія : Філологія. Острог, 2019. № 8 (76). С. 123–126. DOI: 10.25264/2519-2558-2019-8(76)-123-126. Full text.
Abstract: DE: Der Autor des Artikels befasst sich mit der durch Internettechnologien erzeugten Internetsphäre, ihrer Darstellung im Informations- und Bildungsumfeld, dem Medienumfeld von Gesellschaft und Ausbildung. Im Zeitalter der globalen Informatisierung von Gesellschaft und Ausbildung erfordert die Verbreitung neuer digitaler Medien und Ausbildungsumgebungen völlig neue Ansätze, um die Werte der Informations- und Kommunikationstechnologien im Informations- und Ausbildungsraum zu verstehen. Der Artikel skizziert die Probleme der modernen Medienkultur, deren Bewusstsein dazu beitragen wird, humanistische Ideale im Zeitalter der digitalen Technologie zu bewahren. Das Phänomen der Medienkultur ist für die Analyse der kulturellen Aspekte der Informationsgesellschaft relativ neu. All diese Umstände veranlassten die Autoren, ihre Meinung im Rahmen dieser Arbeit zu äußern. Im Kontext der sich abzeichnenden Informationsrealität und der Entwicklung von Computerkommunikationstechnologien erhalten die Fragen des Einflusses der Medienerziehung, der intelligenten Ausbildung auf die Bildung von Medienkompetenz und Medienkultur akademischer Fächer und des Problems der Kommunikationskultur in der Telekommunikation einen besonderen Stellenwert. Der Status der Medienerziehung, sein Wesen und seine Merkmale sind in den letzten Jahren zu einem der umstrittensten geworden. Der Artikel beschäftigt sich mit den Problemen der Medienerziehung, Medienkompetenz und Medienkultur von Ausbildungsfächern.
UK: Автор статті розглядає Інтернет-сферу, породжену Інтернет-технологіями, її представлення в інформаційно-освітньому середовищі, медіа-середовище суспільства та освіти. В епоху глобальної інформатизації суспільства та освіти потребуватиме поширення нових цифрових медіа та освітніх середовищ абсолютно нові підходи до розуміння цінностей інформаційно-комунікаційних технологій в інформаційно-освітньому просторі. У статті окреслено проблеми сучасної медіакультури, усвідомлення якої допоможе зберегти гуманістичні ідеали в епоху цифрових технологій. Явище медіакультури є відносно новим для аналізу культурних аспектів інформаційного суспільства. Усі ці обставини спонукали авторів висловити свою думку в рамках цієї роботи. В умовах зароджуваної інформаційної реальності та розвитку комп'ютерних комунікаційних технологій вирішуються питання впливу медіаосвіти, Smart-освіта на процес формування медіакомпетентності та медіакультури навчальних предметів та проблема культури спілкування у телекомунікаціях набувають особливого статусу. Статус медіаосвіти, її сутність та характерні риси стали одними з найбільш суперечливих за останні роки. У статті досліджено проблеми медіаосвіти, медіакомпетентності та медіакультури навчальних предметів.
EN: The authors of the article consider the Internet sphere generated by Internet technologies, its presentation in the information and educational environment, the media environment of society and education. In the era of global informatization of society and education, the spread of new digital media and educational environments completely new approaches to understanding the values of Information and Communication Technologies in the information and educational space will be required. The article outlines the problems of modern media culture, the awareness of which will help preserve the humanistic ideals in the digital age. The phenomenon of media culture is relatively new to the analysis of the cultural aspects of the information society. All these circumstances prompted the authors to express their opinion in the framework of this work. In the context of the emerging informational reality and the development of computer communication technologies, the issues of the influence of media education, Smart-education on the process of formation of media competence and media culture of educational subjects and the problem of communication culture in telecommunications are acquiring special status. The status of media education, its essence and characteristic features have become one of the most controversial in recent years. The article explores the problems of media education, media competence and media culture of educational subjects.
RU: Автор статьи рассматривает Интернет-сферу, порожденную Интернет-технологиями, ее представления в информационно-образовательной среде, медиа-среду общества и образования. В эпоху глобальной информатизации общества и образования потребует распространение новых цифровых медиа и образовательных сред совершенно новые подходы к пониманию ценностей информационно-коммуникационных технологий в информационно-образовательном пространстве. В статье обозначены проблемы современной медиакультуры, осознание которой поможет сохранить гуманистические идеалы в эпоху цифровых технологий. Явление медиакультуры является относительно новым для анализа культурных аспектов информационного общества. Все эти обстоятельства побудили авторов выразить свое мнение в рамках этой работы. В условиях зарождающейся информационной реальности и развития компьютерных коммуникационных технологий решаются вопросы влияния медиаобразования, Smart-образование на процесс формирования медиакомпетентности и медиакультуры учебных предметов и проблема культуры общения в телекоммуникациях приобретают особый статус. Статус медиаобразования, ее сущность и характерные черты стали одними из самых противоречивых за последние годы. В статье исследованы проблемы медиаобразования, медиакомпетентности и медиакультуры учебных предметов.
Description: L. Afanasjewa: ORCID 0000-0002-5051-8700
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11717
https://journals.oa.edu.ua/Philology/article/view/2691/2461
Appears in Collections:Статті КІМ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Afanasjewa_ Smyrnowa .pdfpreprint130,5 kBAdobe PDFView/Open
Afanasjewa.pdffull text324,64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.