Determining the Rational Motion Intensity of Train Traffic Flows on the Railway Corridors with Account for Balance of Expenses on Traction Resources and Cargo Owners

Abstract
ENG: The article proposes a method for determining the rational motion intensity of specific train traffic flows on railway transport corridors with account for balance of expenses on traction resources and cargo owners. A mathematical model based on stochastic optimization is developed, which allows to optimize, in the conditions of risks, the interval between trailing trains on the railway lines taking into account the limited resources of the traction rolling stock, the capacity of the stations and freight fronts at the cargo destination point. Solving this mathematical model allows to find a balance between the expenses for movement of train traffic flows from different railway lines to their terminal reference station and the expenses of a consignee, subject to the limitations of the technological logistics chain in cargo transportation. For the solution of this mathematical model, a Real-coded Genetic Algorithm (RGA) was used.
UKR: У статті запропоновано метод визначення раціональної інтенсивності руху питомих потоків поїздів по залізничних транспортних коридорів з урахуванням балансу витрат на тягові ресурси і вантажовласників. Розроблено математичну модель, заснована на стохастичною оптимізації, яка дозволяє оптимізувати в умовах ризиків інтервал між висячими поїздами на залізничних лініях з урахуванням обмежених ресурсів тягового рухомого складу, пропускної здатності станцій і вантажних фронтів. в пункті призначення вантажу. Вирішення цієї математичної моделі дозволяє знайти баланс між витратами на рух потоків руху поїздів від різних залізничних ліній до їх кінцевої базової станції і витратами вантажоодержувача з урахуванням обмежень технологічної логістичного ланцюжка при перевезенні вантажів.
RUS: В статье предложен метод определения рациональной интенсивности движения удельных потоков поездов по железнодорожным транспортным коридорам с учетом баланса затрат на тяговые ресурсы и грузовладельцев. Разработана математическая модель, основанная на стохастической оптимизации, которая позволяет оптимизировать в условиях рисков интервал между висячими поездами на железнодорожных линиях с учетом ограниченных ресурсов тягового подвижного состава, пропускной способности станций и грузовых фронтов. в пункте назначения груза. Решение этой математической модели позволяет найти баланс между затратами на движение потоков движения поездов от различных железнодорожных линий до их конечной базовой станции и затратами грузополучателя с учетом ограничений технологической логистической цепочки при перевозке грузов.
Description
M. Muzykin: ORCID 0000-0003-2938-7061, H. Nesterenko: ORCID 0000-0003-1629-0201
Keywords
railway network, transport corridor, train traffic flow, risks, stochastic optimization, genetic algorithm, traction rolling stock, залізнична мережа, транспортний коридор, рух поїздів, тяговий рухомий склад, ризики, стохастична оптимізація, генетичний алгоритм, железнодорожная сеть, транспортный коридор, движение поездов, тяговый подвижной состав, риски, стохастическая оптимизация, генетический алгоритм, КУЕР, КБЖД, КІТ
Citation
Determining the Rational Motion Intensity of Train Traffic Flows on the Railway Corridors with Account for Balance of Expenses on Traction Resources and Cargo Owners / T. Butko, M. Muzykin, A. Prokhorchenko, H. Nesterenko, H. Prokhorchenko // Transport and Telecommunication journal. – 2019. – Vol. 20, Iss. 3. – P. 215–228. – DOI: 10.2478/ttj-2019-0018.