Підвищення ефективності роботи транспортно-складської системи виробничого рівня металургійного підприємства на основі логістичних принципів

Loading...
Thumbnail Image
Date
2019
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Національний університет «Запорізька політехніка», м. Запоріжжя
Abstract
UK: Дисертація присвячена вирішенню наукового завдання підвищення ефективності роботи транспортно-складської системи виробничого рівня металургійних підприємств шляхом удосконалення логістичного управління процесом виконання вантажних операцій з урахуванням впливу зовнішніх факторів. Розглянуто транспортно-складську логістичну систему виробничого рівня з позицій системного аналізу, виділені основні її підсистеми – ТСЛС вивантаження та ТСЛС відвантаження, що тісно пов’язані між собою. Розроблено метод оперативного коригування плану розподілу вантажів, що надходять на металургійне підприємство, який дозволяє більш ефективно організувати роботу вантажних фронтів промислового підприємства в холодний період року. Запропоновано підхід до формалізації постановки динамічної транспортної задачі в умовах розподілу вагонів на фронти вантаження, який передбачає розв’язок транспортної задачі блоками для кожного пакету подач та враховує можливості вантажних фронтів на момент надходження кожної подачі. Розроблено імітаційну модель ТСЛС МП вивантаження сировини в умовах зміни температурних режимів. Запропонована модель дозволяє вдосконалити управління транспортно-складськими процесами МП шляхом визначення раціональної кількості ресурсів. На основі проведених експериментів обрано найбільш економічний режим роботи ТСЛС вивантаження. Розроблено імітаційну модель ТСЛС навантаження, що дозволяє встановити раціональний розподіл автотранспорту між найбільш інтенсивними фронтами відвантаження ГП з урахуванням роботи залізничного транспорту. Результати виконаних досліджень дозволили підвищити ефективність роботи транспортно-складської логістичної системи металургійних підприємств за рахунок зниження витрат на її функціонування шляхом скорочення тривалості простою транспортних засобів в умовах різкої зміни температури повітря та визначення раціональної кількості використовуваних транспортних та допоміжних ресурсів.
EN: The thesis is dedicated to solving a scientific problem of the enhancement of the effectiveness of the part handling-and-storage system of the metallurgical enterprise industrial level through the perfection of a logistical management of the process associated with execution of cargo operations, taking into consideration the influence of the external factors. We have reviewed the logistic part handling-and-storage system of the industrial level from the aspect of a system analysis. As a result, we have highlighted its principal subsystems, such as the logistical unloading part handling-and-storage system and the logistical shipment part handling-and-storage system, which are closely interrelated. Moreover, we have developed a method of a prompt adjustment of the plan of distribution of the cargoes coming into the metallurgical enterprise. The plan allows more effectively organising the function of the cargo fields of operations of an industrial enterprise in a cold period of year. In addition, we have offered an approach on a way of formalization of a dynamical transport problem in circumstances of division of the carriages into the field of loading, which is a kind of division providing a solution of the transport problem in blocks for each package of supplies. It takes into account the possibilities of the cargo field at the moment of arrival of each supply. Therefore, we have developed a simulated model of the logistical part handling and-storage system of unloading of a raw material in circumstances of a change of temperature modes. The model offered by us allows perfecting the operation of the part handling-and-storage processes of the metallurgical enterprise, identifying a rational quantity of resources. Based on the experiments done by others, we have chosen the most sufficient mode of the logistic shipment part handling-and-storage system function. Besides, we have designed a simulated model of the logistical loading part handling-and-storage system allowing us to set a reasonable division of auto transport between the most intensive fields of shipment of finished products, taking into account a railway transport. The results of the completed researches allowed us to increase the effectiveness of the operation of the part handling-and-storage system of the metallurgical enterprises thanks to decreasing the expenditures associated with its function through reduction of the duration of the idle standing of the vehicles in circumstances of an abrupt alteration of the air temperature and estimation of a reasonable quantity of used transport and auxiliary resources.
RU: Диссертация посвящена решению научной задачи повышения эффективности работы транспортно-складской системы производственного уровня металлургических предприятий путем совершенствования логистического управления процессом выполнения грузовых операций с учетом влияния внешних факторов. Рассмотрена транспортно-складская логистическая система производственного уровня с позиций системного анализа, выделены основные ее подсистемы - ТСЛС выгрузки и ТСЛС отгрузки, которые тесно связаны между собой. Разработан метод оперативной корректировки плана распределения грузов, поступающих на металлургическое предприятие, который позволяет более эффективно организовать работу грузовых фронтов промышленного предприятия в холодный период года. Предложен подход к формализации постановки динамической транспортной задачи в условиях распределения вагонов на фронты погрузки, предусматривающий решение транспортной задачи блоками для каждого пакета подач и учитывающий возможности грузовых фронтов на момент поступления каждой подачи. Разработана имитационная модель ТСЛС МП выгрузки сырья в условиях изменения температурных режимов. Предложенная модель позволяет усовершенствовать управление транспортно-складскими процессами МП путем определения рационального количества ресурсов. На основе проведенных экспериментов избран наиболее экономичный режим работы ТСЛС выгрузки. Разработана имитационная модель ТСЛС нагрузки, что позволяет установить рациональное распределение автотранспорта между наиболее интенсивными фронтами отгрузки ГП с учетом работы железнодорожного транспорта. Результаты выполненных исследований позволили повысить эффективность работы транспортно-складской логистической системы металлургических предприятий за счет снижения затрат на ее функционирование путем сокращения продолжительности простоя транспортных средств в условиях резкого изменения температуры воздуха и определения рационального количества используемых транспортных и вспомогательных ресурсов.
Description
О. Острогляд: ORCID 0000-0002-8496-3271
Захист – 07 листопада 2019 р., Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна
Keywords
транспортно-складська система, металургійне підприємство, вантажопотік, тривалість обробки подачі, розігрівання вантажів, оптимальний розподіл сировини, вантажний фронт, системний підхід, імітаційне моделювання, part handling-and-storage system, metallurgical enterprise, freight traffic, supply processing duration, cargo reheating, optimum distribution of a raw material, cargo field, system approach, simulation, транспортно-складская система, металлургическое предприятие, грузопоток, продолжительность обработки подачи, разогрев грузов, оптимальное распределение сырья, грузовой фронт, системный подход, имитационное моделирование, КФЕБ
Citation
Острогляд О. О. Підвищення ефективності роботи транспортно-складської системи виробничого рівня металургійного підприємства на основі логістичних принципів : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.12. Дніпро, 2019. 21 с. : іл.