Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11493
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЖуковицкий, Игорь Владимировичru_RU
dc.date.accessioned2019-09-26T12:24:28Z-
dc.date.available2019-09-26T12:24:28Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifierDOI: 10.15802/tstt2019/178210-
dc.identifier.citationЖуковицкий, И. В. Методика определения эквивалентного уклона в имитационной модели скатывания отцепов с горки // Транспортні системи і технології перевезень : зб. наук. пр. Дніпров. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Дніпро, 2019. – Вип. 17. – С. 18–21. – DOI: 10.15802/tstt2019/178210.ru_RU
dc.identifier.urihttp://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11493-
dc.identifier.urihttp://tstt.diit.edu.ua/article/view/178210-
dc.identifier.urihttp://tstt.diit.edu.ua/article/view/178210/pdf_158-
dc.descriptionИ. Жуковицкий: ORCID 0000-0002-3491-5976ru_RU
dc.description.abstractRU: Целью данной работы является разработка методики определения рационального эквивалентного уклона скатывания отцепов на сортировочной горке. Методика. Используя ниточную модель отцепа преобразовать многоточечную модель отцепа в двухточечную. Научная новизна. Предложена двухточечная математическая модель отцепа, которая обладает такой же самой точностью, что и известная многоточечная при существенно меньшем объеме вычислений. Практическая значимость. Предложенная методика позволяет минимизировать время расчета движения отцепа в имитационной моде , что важно для систем управления, где имитационные модели используются в реальном масштабе времени. .ru_RU
dc.description.abstractUK: Метою даної роботи є розробка методики визначення рацiонального еквiвалентного ухилу скочування вiдчепiв на сортувальнiй гiрцi. Методика. Використовуючи ниткову модель вiдчепу перетворити багатоточкову модель вiдчепу в двоточкову. Наукова новизна. Запропонована двоточкова математична модель вiдчепу, яка мае таку ж саму точнiсть, що i вiдома багатоточкова при iстотно меншому обсязi обчислень. Практична значимiсть. Запропонована методика дозволяе мiнiмiзувати час розрахунку руху вiдчепу в iмiтацiйної моделі, що важливо для системи управління, де імітаційні моделі використовуються в реальному масштабi часу.uk_UA
dc.description.abstractEN: The purpose of this work is to develop a method for determining the rational equivalent slope of cut of cars olling on a hump yard. The methodology. Using the thread release model, convert the multipoint release model to a two-point model. Originality. A two-point mathematical model of cut of cars was proposed, which has the same accuracy as the well-known multipoint model with a significantly smaller amount of calculations. Practical value. The proposed technique allows minimizing the time for calculating the movement of cut of cfrs in a simulation model, which is important for control systems, where simulation models are used in real time.en
dc.language.isoru-
dc.publisherДніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпроuk_UA
dc.subjectсортировочная горкаru_RU
dc.subjectуклон путиru_RU
dc.subjectимитационная модельru_RU
dc.subjectотцепru_RU
dc.subjectниточная модельru_RU
dc.subjectсортувальна гіркаuk_UA
dc.subjectухил шляхуuk_UA
dc.subjectімітаційна модельuk_UA
dc.subjectвідчепuk_UA
dc.subjectниткова модельuk_UA
dc.subjecthump yarden
dc.subjectslopeen
dc.subjectimitation modelen
dc.subjectcut of carsen
dc.subjectthread modelen
dc.subjectКЕОМuk_UA
dc.titleМетодика определения эквивалентного уклона в имитационной модели скатывания отцепов с горкиru_RU
dc.title.alternativeМетодика визначення еквiвалентного ухилу в iмiтацiйноi моделi скочування вiдчепiв з гiркиuk_UA
dc.title.alternativeMethod of Determining an Equivalent Slope in the Imitation Model of the Cut of Cars Rolling from Humpen
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Статті КЕОМ
Випуск 17 (ТСТП)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhukovyts’kyy.pdf226,07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.