Порівняння теплових показників сильнострумових ковзних контактів електротранспорту, як критерій їх енергоефективності

Loading...
Thumbnail Image
Date
2018
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Національний гірничий університет, Дніпро
Abstract
UKR: Показано, що на підставі результатів стендових випробувань сильно струмо вих ковзних контактів електрорухомого складу залізниць постає можливість визначення типів накладок, які забезпечують відносно низькі втрати потужності у системі "Контактний про від-накладка струмоприймача". Проведені тепловізійні дослідження системи контактний провід-накладка струмоприймача, при встановлені різних типів накладок, але однакових початкових умовах - струм навантаження, швидкість ковзання та сила притискання, дозволяють кількісно оцінити енергоефективність ковзного контакту та визначити тип накладок, який забезпечує мінімальні втрати енергії. Крім того, отримані результати, дозволяють наочно підтвердити ефективність та необхідність проведення стендових випробувань, як обов'язкового елементу процесу прийняття рішення, щодо впровадження накладок в експлуатацію.
RUS: Показано, что на основании результатов стендовых испытаний сильноточных скользящих контактов электроподвижного состава железных дорог возникает возможность определения типов накладок, которые обеспечивают относительно низкие потери мощности в системе "Контактный провод-накладка токоприемника". Проведенные тепловизионные исследования системы контактный провод-накладка токоприемника, при установке различных типов накладок, но одинаковых начальных условиях - ток нагрузки, скорость скольжения и сила прижима, позволяют количественно оценить энергоэффективность скользящего контакта и определить тип накладок, который обеспечивает минимальные потери энергии. Кроме того, полученные результаты позволяют наглядно подтвердить эффективность и необходимость проведения стендовых испытаний, как обязательного элемента процесса принятия решения, по внедрению накладок в эксплуатацию.
ENG: It is shown that, based on the results of bench tests of high-current sliding contacts of electric rolling stock of railways, it is possible to determine the types of linings that provide relatively low power losses in the system "Contact wire-pad of current collector". Thermal imaging studies of the contact wire-lining system of the current collector, when installing various types of lining, but the same initial conditions - load current, slip speed and pressing force, allow us to quantify the energy efficiency of the sliding contact and determine the type of lining that provides minimal energy loss. In addition, the results obtained make it possible to visually confirm the effectiveness and necessity of carrying out bench tests, as an obligatory element of the decisionmaking process, for the introduction of overlays into operation.
Description
Д. Устименко: ORCID 0000-0003-2984-4381, А. Муха: ORCID 0000-0002-5629-4058, О. Балійчук: ORCID 0000-0003-0119-1446, О. Куриленко: ORCID 0000-0003-2045-917X
Keywords
стендові випробування, тепловізійні дослідження, ковзний контакт, контактний провід, накладка струмоприймача, перегрів, стендовые испытания, тепловизионные исследования, скользящий контакт, контактный провод, накладка токоприемника, перегрев, bench tests, thermal imaging studies, sliding contact, contact wire, current collector pad, overheating, КЕТЕМ
Citation
Порівняння теплових показників сильнострумових ковзних контактів електротранспорту, як критерій їх енергоефективності / А. М. Муха, Д. В. Устименко, О. Ю. Балійчук, О. Я. Куриленко // Гірнича електромеханіка та автоматика. – Дніпро, 2018. – Вип. 100. – С. 116–120.