Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11383
Title: Теоретичні дослідження руху одиниці рухомого складу
Other Titles: Теоретические исследования движения единицы подвижного состава
Theoretical Research of the Traction Vehicle Motion
Authors: Татарінова, Валентина Анатоліївна
Недужа, Лариса Олександрівна
Keywords: рухомий склад
локомотив
теоретичні дослідження
коефіцієнти динаміки
подвижной состав
теоретические исследования
коэффициенты динамики
rolling stock
locomotive
theoretical research
dynamic coefficients
КТБМ
Issue Date: 2019
Publisher: Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна
Citation: Татарінова, В. А. Теоретичні дослідження руху одиниці рухомого складу / В. А. Татарінова, Л. О. Недужа // Електромагнітна сумісність та безпека на залізничному транспорті. – 2018. – № 16. – С. 121–126.
Abstract: UK: Створення сучасного локомотива вимагає від конструкторів і вчених реалізації наукових ідей та технічних рішень, що забезпечують, зокрема, підвищення конструкційної швидкості з одночасним поліпшенням тягових, гальмівних і динамічних якостей тягового рухомого складу. В розвитку економіки держави роль транспорту залишається однією зі значних і основоположних. Поліпшення техніко-економічних показників роботи залізниць залежить і від створення рухомого складу. В статті приведені теоретичні дослідження магістрального електровоза серії ДС, який був створений у співпраці з концерном Siemens на Дніпропетровському електровозобудівному заводі (ДЕВЗ) за участю цілого ряду наукових та виробничих організацій, в тому числі і Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна (ДНУЗТ). Розглянута спрощена модель електровоза як одномасова система, врахована тільки маса кузова, який спирається на одну пружину з еквівалентною жорсткістю і має один демпфер в’язкого опру з еквівалентним коефіцієнтом. При дослідженні руху механічної системи розглянуто два випадки: перший – рух по колії, що немає вертикальних нерівностей; другий – рух по колії, що має їх. Наведені результати теоретичних досліджень для цих задач у вигляді: диференціальні рівняння руху, закони руху одномасової системи для обох випадків, а також приведені формули для обчислення прискорень. Результати, які були отримані за допомогою теоретичних досліджень, дають змогу зменшити обсяг експериментів, дозволяють обрати такі параметри одиниці рухомого складу, що забезпечать необхідні динамічні показники локомотива, дозволять зменшити його вплив на колію, покращити рівень безпеки руху на залізниці.
RU: Создание современного локомотива требует от конструкторов и ученых реализации научных идей и технических решений, обеспечивающих, в частности, повышение конструкционной скорости с одновременным улучшением тяговых, тормозных и динамических качеств тягового подвижного состава. В развитии экономики государства роль транспорта остается одной из значимых и основоположных. Улучшение технико-экономических показателей работы железных дорог зависит и от создания подвижного состава. В статье приведены теоретические исследования магистрального электровоза серии ДС, который был создан в сотрудничестве с концерном Siemens на Днепропетровском электровозостроительном заводе (ДЭВЗ) с участием целого ряда научных и производственных организаций, в том числе и Днепропетровского национального университета железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна (ДНУЖТ). Рассмотрена упрощенная модель электровоза как одномассовая система, учтена только масса кузова, который опирается на одну пружину с эквивалентной жесткостью и имеет один демпфер вязкой опоры с эквивалентным коэффициентом. При исследовании движения механической системы рассмотрены два случая: первый - движение по пути, что не имеет вертикальных неровностей; второй - движение по пути, что имеет их. Приведенные результаты теоретических исследований для этих задач в виде: дифференциальные уравнения движения, законы движения одномассовой системы для обоих случаев, а также приведены формулы для вычисления ускорений. Результаты, полученные с помощью теоретических исследований, позволяют уменьшить объем экспериментов, позволяют выбрать такие параметры единицы подвижного состава, которые обеспечивают необходимые динамические показатели локомотива, позволяют уменьшить его влияние на путь, улучшают уровень безопасности движения на железной дороге.
EN: The creation of a modern locomotive requires from designers and scientists the implementation of scientific ideas and technical solutions that provide, in particular, the increase in structural speed with simultaneous improvement of traction, braking and dynamic qualities of the traction rolling stock. In the development of the state's economy, the role of transport remains one of the most significant and fundamental. Improving the technical and economic performances of railways operation also depends on the creation of rolling stock. The article presents theoretical research for the mainline electric locomotive of DS series, which was created in cooperation with Siemens concern at the Dnipropetrovs’k Electric Locomotive Building (DELB) with the participation of a number of scientific and productive organizations, including Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan (DNURT). A simplified model of the electric locomotive is considered - a singlemass system taking into account only the body mass, which is supported by a single spring with equivalent stiffness, and has one dempfer of viscous resistance with an equivalent coefficient. While researching the motion of a mechanical system, two cases are considered: the first - the motion along the track, which has no vertical irregularities; the second is the motion along the track that has them. The results of theoretical research for these tasks are presented in the form of: differential equations of motion, laws of motion of a single-mass system for both cases, as well as formulas for calculating the accelerations are given. The results obtained by theoretical research allow to reduce the experiment size, to choose such parameters of the traction vehicle that provide the necessary dynamic parameters of the locomotive, will reduce its impact on the track, improve the level of traffic safety on the railway.
Description: В. Татарінова: ORCID 0000-0001-6484-3777, Л. Недужа: ORCID 0000-0002-7038-3006
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11383
Appears in Collections:Статті КТБМ
№ 16 (ЕСБЗТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tatarinova.pdf1,26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.