Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11377
Title: Психофізична підготовка студентів інженерних спеціальностей у процесі фізичного виховання
Other Titles: Психофизическая подготовка студентов инженерных специальностей в процессе физического воспитания
Authors: Москаленко, Наталія Василівна
Пічурін, Валерiй Васильович
Гвоздак, Андрій Павлович
Keywords: фізичне виховання
психофізична підготовка
учні
професійно значущі якості
фізична готовність
особистісні фактори
физическое воспитание
психофизическая подготовка
ученики
профессионально значимые качества
физическая готовность
личностные факторы
physical education
psychophysical training
students
professionally significant qualities
physical preparedness
КФВ
Issue Date: 2018
Publisher: Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту, м. Дніпро
Citation: Москаленко, Н. Психофізична підготовка студентів інженерних спеціальностей у процесі фізичного виховання / Наталія Москаленко, Валерій Пічурін, Андрій Гвоздак // Спортивний вісник Придніпров'я. – 2018. – № 2. – С. 81–86.
Abstract: UK: Аналіз сучасного стану фізичного виховання у вищій освіті показує необхідність його вдосконалення в напрямку підвищення рівня підготовки студентів до професійної діяльності. У той же час проблема формування (розвитку) в процесі фізичного виховання психо-фізичних і психологічних компонентів, що характеризують готовність майбутнього фахівця до професійної діяльності, недостатньо вивчена. Метою дослідження є обґрунтування і розвиток теоретичних та методологічних основ психофізичної підготовки студентів-інженерів в процесі фізичного виховання з метою підвищення рівня готовності до професійної діяльності. Розроблено основи психофізичної підготовки студентів інженерних спеціальностей в процесі фізичного виховання, що дозволяє значно підвищити його позитивний вплив на загальний рівень готовності майбутніх фахівців до професійної діяльності. Концепція психофізичної підготовки студентів вищих навчальних закладів залізничного транспорту, спрямована на підвищення готовності студентів до професійної діяльності. Структурними елементами концепції є: передумови, цілі, завдання, принципи, організаційно-педагогічні умови, етапи реалізації, визначені компоненти готовності до професійної діяльності. Доведено позитивний вплив психофізичної підготовки на формування ряду професійно значущих особистісних якостей (емоційна стабільність, високі стандарти поведінки, впевненість в собі, високий рівень самоконтролю, адекватність самооцінки), адаптивні і щодо адаптивні пізнавальні і поведінкові стратегії поведінки.
RU: Анализ современного состояния физического воспитания в высшем образовании показывает необходимость его совершенствования в направлении повышения уровня подготовки студентов к профессиональной деятельности. В то же время проблема формирования (развития) в процессе физического воспитания психо­физических и психологических компонентов, характеризующих готовность будущего специалиста к профессиональной деятельности, недостаточно изучена. Целью исследования является обоснование и развитие теоретических и методологических основ психофизической подготовки студентов-инженеров в процессе физического воспитания с целью повышения уровня готовности к профессиональной деятельности. Разработаны основы психофи­зической подготовки студентов инженерных специальностей в процессе физического воспитания, что позволяет значительно повысить его положительное влияние на общий уровень готовности будущих специалистов к профессиональной деятельности. Концепция психофизической подготовки студентов высших учебных заведений железнодорожного транспорта, направлена на повышение готовности студентов к профессиональной деятельности. Структурными элементами концепции являются: предпосылки, цели, задачи, принципы, организационно-педагогические условия, этапы реализации, определенные компоненты готовности к профессиональной деятельности. Доказано положительное влияние психофизической подготовки на формирование ряда профессионально значимых личностных качеств (эмоциональная стабильность, высокие стандарты поведения, уверенность в себе, высокий уровень самоконтроля, адекватность самооценки), адаптивные и относительно адаптивные познавательные и поведенческие стратегии поведения.
An analysis of the current state of physical education in institutions of higher education shows the necessary of its improvement in the direction of increasing the training of students for professional activities. At the same time, the problem of formation (development) in the process of physical education psychophysical and psychological components that characterize the readiness of the future specialist to professional activity, is not developed enough. The purpose of the research is to scientifically substantiate and develop theoretical and methodological bases of psychophysical training of students of engineering specialties in the process of physical education in order to increase the level of readiness for professional activity. The basics of psychophysical training of students of engineering specialties in the process of physical education are developed, which allows to significantly increase its positive impact on the general level of preparedness of future specialists for professional activity. In this context, fш the first time. The concept of psychophysical training of students of institutions of higher education of railway transport, which is aimed at increasing the readiness of students for professional activity, is scientifically substantiated and developed for the first time. Structural elements of the concept are: preconditions, goals, tasks, principles, directions of influence to the field of psychophysical preparedness, organizational and pedagogical conditions, stages of implementation, defined components of readiness and criteria of effectiveness. А significant positive influence of psychophysical training on has been proved the formation of а number of professionally significant personality traits (emotional stability, high standards of behavior, self-confidence, high self-control, adequacy of self-esteem), adaptive and relatively adaptive cognitive and behavioral coping strategies.
Description: В. Пічурін: ORCID 0000-0002-3893-375X
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11377
Appears in Collections:Статті КФВ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pichurin_2018_2.pdf482,69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.