Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11343
Title: Визначення кількості шкідливих викидів тепловозними двигунами внутрішнього згорання
Other Titles: Определение количества вредных выбросов тепловозными двигателями внутреннего сгорания
Determining the Amount of Harmful Emissions of Diesel Internal Combustion Engines
Authors: Капіца, Михайло Іванович
Мартишевський, Михайло Iванович
Зеленько, Юлія Володимирівна
Бойченко, Андрій Миколайович
Джус, Олег Володимирович
Keywords: двигуни внутрішнього згоряння
рухомий склад
пересувні джерела забруднень
навколишнє середовище
еколого – економічні ризики
екологічні вимоги
тепловозний парк
шкідливі викиди
довкілля
відпрацьовані гази
залізничні пересувні джерела забруднення
двигатели внутреннего сгорания
подвижной состав
передвижные источники загрязнения
окружающая среда
эколого-экономические риски
экологические требования
тепловозный парк
вредные выбросы
окружающая среда
отработанные газы
железнодорожные передвижные источники загрязнения
internal combustion engines
rolling stock
mobile sources of pollution
environment
environmental and economic risks
environmental requirements
diesel locomotive facility
harmful emissions
environment
exhaust gases
railway mobile sources of pollution
КЛ
Issue Date: 2019
Publisher: Державний університет інфраструктури та технології
Citation: Визначення кількості шкідливих викидів тепловозними двигунами внутрішнього згорання / М. І. Капіца, М. І. Мартишевський, Ю. В. Зеленько, А. М. Бойченко, О. В. Джус // Зб. наук. пр. Держ. ун-ту інфраструктури та технологій. Серія: Трансп. системи і технології. – Київ, 2019. – Вип. 33, т. 1. – С. 130–143. – doi: 10.32703/2617-9040-2019-33-1-12.
Abstract: UK: Особливістю залізничної галузі є цілодобова робота рухомого складу і виробничих об’єктів (вагонних і локомотивних депо, котелень і інших об’єктів), які обслуговують перевізний процес, і є потенційними забруднювачами навколишнього середовища. Результатом такої роботи є погіршення екологічного стану, що формує значні еколого - економічні ризики на фоні посилення екологічних вимог та імплементації природоохоронних директив Європейського Союзу.
RU: Особенностью железнодорожной отрасли является круглосуточная работа подвижного состава и производственных объектов (вагонных и локомотивных депо, котельных и других объектов), обслуживающих перевозочный процесс, которые являются потенциальными загрязнителями окружающей среды. Результатом такой работы является ухудшение экологического состояния, формирует значительные эколого-экономические риски на фоне усиления экологических требований и имплементации природоохранных директив Европейского Союза.
EN: The authors insist on creating a methodological apparatus to ensure an objective assessment of the negative impact of mobile sources on the environment, in particular, an adequate determination of the qualitative and quantitative parameters of emissions from internal combustion engines of locomotives. It is not yet known in what direction the absolute values of the «ecological deductions» of the corresponding enterprises of the locomotive facilities of the Ukrainian railways, or industrial railway transport enterprises operating the locomotives will change in practice. The talk is exclusively about the objectivity of the quantitative assessment, without possible proposals of an active influence on the technical condition of the power plants of diesel locomotives. The authors proposed to improve the technique of quantitative operational assessment of diesel ―sources‖ of harmful emissions, regardless of the type of transport work they perform, by implementing the possibility of installing control and diagnostic fuel-ecological complexes (CDFEC) at the time installed in locomotive depots, to carry out an environmental assessment of the diesel locomotive fleet their maintenance (registration), pay attention to the bench fuel-measuring complexes, which must necessarily be composed with control and measuring facilities of depot stands, conduct comparative studies on the conformity of bench test and measurement complexes to the production conditions of operation and propose an indicator to take into account such differences, start a monitoring program and develop new approaches to reduce the impact of railway mobile sources of pollution on the environment; analysis of the current European standards for rationing and monitoring emissions from diesel locomotives and to perform analysis of ecologic - economic risks for in the future implementation of these EU environmental directives and standards.
Description: М. Капіца: ORCID 0000-0002-3800-2920
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11343
Other Identifiers: doi: 10.32703/2617-9040-2019-33-1-12
Appears in Collections:Статті КЛ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kapitsa.pdf690,4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.