Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11300
Title: Основні тенденції конструктивного розвитку ходових частин деяких сучасних локомотивів
Основные тенденции конструктивного развития ходовых частей некоторых современных локомотивов
Other Titles: Main Tendencies of Constructive Development of Undercarriages for Some Modern Locomotives
Authors: Даценко, Віктор Миколайович
Ботін, Олексій Володимирович
Лантух, Віталій Антонович
Keywords: локомотив
конструкція
кузов
ходова частина
візок
зв’язки
похилі тяги
тягові зусилля
динамічні показники
конструкция
ходовая часть
тележка
связи
наклонные тяги
тяговые усилия
динамические показатели
locomotive
construction
body
running parts
bogie
communication
oblique thrust
traction forces
dynamic performance
КТБМ
Issue Date: 2019
Publisher: ДП "ДОСТ", м. Дніпро
Citation: Даценко, В. М. Основні тенденції конструктивного розвитку ходових частин деяких сучасних локомотивів : [препринт] / В. М. Даценко, О. В. Ботін, В. А. Лантух // Вісник сертифікації залізничного транспорту. – 2019. – № 2 (54). – С. 16–22. Фрагмент тексту.
Abstract: UK: Наведено основні особливості конструктивного виконання локомотивів однієї з провідних компанії виробників залізничної техніки. Основна увага приділена вдосконаленню конструкції ходових частин деяких сучасних локомотивів, що істотно поліпшує динамічні якості тягового рухомого складу при забезпеченні необхідних тягово-енергетичних характеристик.
RU: Приведены основные особенности конструктивного исполнения локомотивов одной из ведущих компании производителей железнодорожной техники. Основное внимание уделено совершенствованию конструкции ходовых частей некоторых современных локомотивов, существенно улучшает динамические качества тягового подвижного состава при обеспечении необходимых тягово-энергетических характеристик.
EN: The paper deals with main features for the locomotives structural design from one of the leading companies producers of railway technics. It focuses on improving the undercarriage construction of some modern locomotives, which significantly improves the dynamic qualities of the traction rolling stock while providing the necessary traction-energy characteristics.
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11300
Appears in Collections:Статті КТБМ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Datsenko.pdfФрагмент тексту242,97 kBAdobe PDFView/Open
Datsenko.docФрагмент тексту132 kBMicrosoft WordView/Open
Datsenko_Fragm_2.docAbstract and references143,5 kBMicrosoft WordView/Open
Datsenko_Fragm_2.pdfAbstract and references252,87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.