Нові стратегії технічного обслуговування і ремонту вантажних вагонів

Loading...
Thumbnail Image
Date
2017
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро
Abstract
UK: Підтримання працездатності та заданих показників надійності на всіх етапах технічної експлуатації рухомого складу – головна задача системи технічного обслуговування і ремонту (далі – СТОіР). Розробка та впровадженні вагонів нового покоління з підвищеними показниками надійності та підтримання заданих показників безпеки руху наявного парку вантажних вагонів в умовах його значного строку служби, недостатньому забезпеченню ремонтних депо матеріалами і запасними частинами, старінням інфраструктури та ін. вимагають підвищення ефективності СТОіР. Діюча система технічного обслуговування і ремонту вантажних вагонів потребує змін, які будуть торкатися не тільки оптимізації пробігів вагонів між плановими видами ремонту, а також переходу до нових стратегій СТОіР. У статті наводяться позитивні і негативні сторони різних стратегій технічного обслуговування і ремонту, розглядаються можливості їх впровадження у СТОіР вантажних вагонів. Запропонований алгоритм вибору стратегії СТОіР який базується на комплексному аналізі надійності вантажного вагона з урахуванням тих елементів конструкцій, які лімітують час між технічним обслуговуванням чи ремонтом. Важливою задачею є визначення мінімально достатнього числа контрольованих параметрів для отримання обґрунтованої інформації про стан об'єкта діагностування (вантажного вагона) на поточний момент часу, розроблення програм діагностування технічного стану окремих вузлів, деталей та вагона в цілому. Опираючись на отриманні данні розробляються математичні моделі, які описують процес експлуатації, враховують фактичний стан та вплив СТОіР на відмови вантажного вагона.
RU: Поддержание работоспособности и заданных показателей надежности на всех этапах технической эксплуатации подвижного состава - главная задача системы технического обслуживания и ремонта (далее - СТОиР). Разработка и внедрении вагонов нового поколения с повышенными показателями надежности, и поддержания заданных показателей безопасности движения имеющегося парка грузовых вагонов в условиях его значительного срока службы, недостаточном обеспечению ремонтных депо материалами и запасными частями, старением инфраструктуры и др. требуют повышения эффективности СТОиР. Действующая система технического обслуживания и ремонта грузовых вагонов требует изменений, которые будут касаться не только оптимизации пробегов вагонов между плановыми видами ремонта, а также перехода к новым стратегиям СТОиР. В статье приводятся положительные и отрицательные стороны различных стратегий технического обслуживания и ремонта, рассматриваются возможности их внедрения в СТОиР грузовых вагонов. Предложенный алгоритм выбора стратегии СТОиР базирующийся на комплексном анализе надежности грузового вагона с учетом тех элементов конструкций, которые лимитируют время между техническим обслуживанием или ремонтом. Важной задачей является определение минимально достаточного числа контролируемых параметров для получения обоснованной информации о состоянии объекта диагностирования (грузового вагона) на текущий момент времени, разработка программ диагностирования технического состояния отдельных узлов, деталей и вагона в целом. Опираясь на полученные данные, разрабатываются математические модели, которые описывающие процесс эксплуатации, учитывают фактическое состояние и влияние СТОиР на отказы грузового вагона.
EN: The main target of repair and maintenance system (hereinafter referred to as RMS) is target reliability rate maintenance at all stages of rolling equipment technical operation. Development and implementation of improved reliability rate of new wagon generation, safety running indicator maintenance, present fleet of wagons maintenance in the context of long operating life, insufficient providing of repair depot with spare parts and other materials, infrastructure aging requires RMS efficiency upgrading. Current maintenance and freight wagons repair system requires changes that concern not only carmileage optimization between scheduled repair, but also transition to new strategies of RMS. This article concerns positive and negative aspects of different strategies of maintenance and repair, possibilities of their implementation in RMS of freight wagons. The algorithm of RSM strategy is suggested. It is based on integrated analysis of freight wagon reliability taking into account those construction units that limit the time between maintenance and repair. In addition crucial task is sufficient minimum number of controlled variable for obtaining the information about diagnosing object’s current state. This task requires improvement of separate units technical condition diagnosis programs. Based on obtained data mathematical models for current operation process and RMS impact on freight wagon fault are developed.
Description
В. Шапошник: ORCID 0000-0003-4701-6491
Keywords
система технічного обслуговування і ремонту, вантажний вагон, надійність, системы технического обслуживания и ремонта, грузовой вагон, надежность, repair and maintenance system, freight wagons, reliability, КВВГ
Citation
Шапошник, В. Ю. Нові стратегії технічного обслуговування і ремонту вантажних вагонів / В. Ю. Шапошник // Електромагнітна сумісність та безпека на залізничному транспорті. – 2017. – № 13. – С. 88–94. – DOI: 10.15802/ecsrt2017/136864.