Метод аналізу усталених стохастичних процесів в силових тягових колах електрорухомого складу

Loading...
Thumbnail Image
Date
2017
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро
Abstract
UKR: Половина магістрального і приміського, весь кар'єрний та шахтний, а також міський електричні транспорти експлуатуються на постійному струмі. Теоретично вважається, що електровози, електропоїзди, мотор-вагони метрополітенів, трамваї і тролейбуси живляться постійною напругою з номінальними значеннями від 500 до 3000 В. Однак, практично цього не відбувається, оскільки не враховуються реально існуючі неперервні, часто значні, до того ж стохастичні, зміни напруги живлення і тягового струму. Тобто, системи електричного транспорту (за назвою) постійного струму по суті є системами змінного струму, що вимагає відповідного аналізу їх процесів. В той же час, теоретична електротехніка не володіє методами аналізу електричних кіл зі стохастичними напругами і струмами, необхідна розробка спеціальних методів аналізу електромагнітних процесів в імовірнісній трактовці. В роботі на основі адаптування до теорії випадкових процесів інтеграла Дюамеля розроблено і чисельними розрахунками обґрунтовано метод аналізу усталених стохастичних процесів в силових тягових колах електрорухомого складу (ЕРС). В якості оператора ЕРС ,як досліджуваної системи, вибрана перехідна функція. Метод базується на кореляційній теорії випадкових процесів й тим самим передбачає визначення імовірнісних характеристик досліджуваного процесу. В роботі виконано розрахунки математичного очікування, кореляційної функції, дисперсії і середньоквадратичного відхилення тягового струму електровоза ВЛ8 при його експлуатації з вантажними поїздами на ділянках Придніпровської залізниці.
RUS: Половина магистрального и пригородного, весь карьерный и шахтный, а также городской электрический транспорт эксплуатируются на постоянном токе. Теоретически считается, что электровозы, электропоезда, мотор-вагоны метрополитенов, трамваи и троллейбусы питаются постоянным напряжением с номинальными значениями от 500 до 3000 В. Однако, на практике этого не происходит, так как не учитываются реально существующие непрерывные, часто значительные, к тому же стохастические, изменения напряжения питания и тягового тока. То есть, системы электрического транспорта (по названию) постоянного тока по сути являются системами переменного тока, что требует соответствующего анализа их процессов. В то же время, теоретическая электротехника не обладает методами анализа электрических цепей со стохастическими напряжениями и токами, необходима разработка специальных методов анализа электромагнитных процессов в вероятностной трактовке. В работе на основе адаптации к теории случайных процессов интеграла Дюамеля разработан и численными расчетами обоснован метод анализа установившихся стохастических процессов в силовых тяговых цепях электроподвижного состава (ЭПС). В качестве оператора ЭПС, как исследуемой системы, выбрана переходная функция. Метод базируется на корреляционной теории случайных процессов и тем самым предполагает определение вероятностных характеристик исследуемого процесса. В работе выполнены расчеты математического ожидания, корреляционной функции, дисперсии и среднеквадратического отклонения тягового тока электровоза ВЛ8 при его эксплуатации с грузовыми поездами на участках Приднепровской железной дороги.
ENG: The half of main and suburban, all open-cut transport and also urban electric transport use direct current. Theoretically it is considered that locomotives, electric trains, motorized railcars of subways, trams and trolley buses use direct current with nominal value from 500 to 3000 V. Nevertheless, in practice it does not occur , as real-life, continuous and random changes of supply voltage and traction current are not taken into consideration. In other words the systems of electric transport (nominally) of direct current are the systems of alternating current and they need appropriate analysis of their processes. On the other hand theoretical electric engineering does not have analysis methods of electric circuits with random voltages and currents, so the development of special analysis methods of electromagnetic processes in probability interpretation is necessary. In the paper based on adaptation to the theory of random Duhamel integral processes, the analysis method of steady-state random process in power carrier chains of electric stock(ES)is developed and proved with numerical calculations. In the capacity of operator (ES) as investigating system, transition function is chosen. The method is based on the correlation theory of random processes and so that it is intended the definition of probabilistic characteristics of investigating process. In the paper calculations of mathematical expectations, correlation function, dispersion, mean-square deviation, traction current of locomotive VL8 are done, while its using with goods trains on Prydneprovsk railway.
Description
М. Костін: ORCID 0000-0002-0856-6397, О. Шейкіна: ORCID 0000-0002-5367-2674
Keywords
імовірнісний метод, перехідна функція, напруга, стохастичний процес, струм, електрорухомий склад, вероятностный метод, переходная функция, напряжение, стохастический процесс, ток, электроподвижной состав, probabilistic method, transition function, voltage, random process, current, electric stock, КТЕМ
Citation
Костін, М. О. Метод аналізу усталених стохастичних процесів в силових тягових колах електрорухомого складу / М. О. Костін, О. Г. Шейкіна, С. І. Левицька // Електрифікація транспорту. – 2017. – № 14. – С. 37–41. – DOI: 10.15802/etr.v0i14.155044.