Розробка структури типового паспорту під’їзних залізничних колій

Loading...
Thumbnail Image
Date
2017
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро
Abstract
UKR: В статті виконано короткий опис різноманітності промислових підприємств, що мають на своєму балансі залізничні колії, з’єднані з магістральними залізницями України. Розглянуто специфіку їх роботи у залежності від характеру та обсягів вантажної роботи, довжини залізничних колій, наявності власних локомотивів, технологічних перевезень, тощо. Розглянуто нормативно-правову базу, що регламентує роботу промислового залізничного транспорту та його взаємодію із ПАТ «Українська залізниця». Виконано короткий аналіз документів, що регламентують технічний стан залізничної інфраструктури під’їзних колій та їх фактичний стан. Формалізовано необхідність розробки типового Технічного паспорту (ТП) під’їзних колій промислового підприємства та його основні положення і зміст. Відзначено необхідність внесення змін до документів, що регламентують зміст планів колійного розвитку з метою більш зручної візуалізації та відображення необхідних елементів. Відзначено наявність трудомістких процесів при розробці креслень ТП. Описано програмне забезпечення, розроблене науковцями кафедри станцій та вузлів ДНУЗТ, що дозволяє прискорити розробку та масштабне проектування поздовжніх профілів залізничних колій. Даний програмний продукт на базі введених даних про план та профіль залізничної колії за матеріалами геодезичної зйомки та камеральної обробки їх результатів, автоматизує розрахунки, побудову та оформлення поздовжніх профілів у середовищі AutoCAD та дозволяє суттєво скоротити загальну тривалість усього комплексу проектних робіт та гарантувати високий рівень їх якості. Виконано аналіз основних проблем, пов’язаних з розробкою та модифікацією документації ТП, серед яких виділено тривалий час даного процесу та велика ймовірність наявності редакційних та технічних помилок. З метою прискорення процесу розробки та редагування документації ТП розроблено спеціалізоване програмне забезпечення у вигляді автоматизованого робочого місця, яке дозволяє не тільки формувати пояснювальну записку ТП у відповідності з встановленими нормами, а також вносити до неї зміни і вести журнал змін.
RUS: В статье выполнено краткое описание разнообразия промышленных предприятий, имеющих на своем балансе железнодорожные пути, соединенные с магистральными железными дорогами Украины. Рассмотрена специфика их работы в зависимости от характера и объемов грузовой работы, длины железнодорожных путей, наличия собственных локомотивов, технологических перевозок и т.д. Рассмотрена нормативно- правовая база, регламентирующая работу промышленного железнодорожного транспорта и его взаимодействие с ПАО «Укрзализныця». Выполнен краткий анализ документов, регламентирующих техническое состояние железнодорожной инфраструктуры подъездных путей и их фактическое состояние. Формализована необходимость разработки типового технического паспорта (ТП) подъездных путей промышленного предприятия и его основные положения и содержание. Отмечена необходимость внесения изменений в документы, регламентирующие содержание планов путевого развития с целью более удобной визуализации и отображения необходимых элементов. Отмечено наличие трудоемких процессов при разработке чертежей ТП. Описано программное обеспечение, разработанное учеными кафедры станций и узлов ДНУЖТ, позволяющее ускорить разработку и масштабное проектирования продольных профилей железнодорожных путей. Данный программный продукт на базе введенных данных о плане и профиле железнодорожного пути по материалам геодезической съемки и камеральной обработки их результатов, автоматизирует расчеты, построение и оформление продольных профилей в среде AutoCAD и позволяет существенно сократить общую продолжительность всего комплекса проектных работ и гарантировать высокий уровень их качества. Выполнен анализ основных проблем, связанных с разработкой и модификацией документации ТП, среди которых выделено длительное время данного процесса и значительная вероятность наличия редакционных и технических ошибок. С целью ускорения процесса разработки и редактирования документации ТП разработано специализированное программное обеспечение в виде автоматизированного рабочего места, которое позволяет не только формировать пояснительную записку ТП в соответствии с установленными нормами, а также вносить в нее изменения и вести журнал изменений.
ENG: The article contains a brief description of the diversity of industrial enterprises that have railway tracks connected to the main Ukrainian railways on their balance sheet. The specifics of their work are considered depending on the nature and volume of cargo work, the length of the railway tracks, the availability of their own locomotives, technological transportation, etc. The regulatory and legal framework regulating the operation of industrial rail transport and its interaction with PJSC «Ukrzaliznytsya» is considered. A brief analysis of the documents regulating the technical condition of the railway infrastructure of access roads and their actual state has been completed. The need to develop a standard technical passport (TP) for access roads of an industrial enterprise and its main provisions and content is formalized. The need to amend the documents regulating the contents of the road development plans was noted with a view to more convenient visualization and display of the necessary elements. The presence of labor-intensive processes in the development of the TP drawings was noted. The software developed by the scientist of the department of stations and nodes of the DNURT is described, which makes it possible to speed up the development and scale design of longitudinal railroad tracks. This software product, based on the entered data on the plan and profile of the railway track based on geodetic survey data and on the processing of their results, automates the calculation, construction and registration of longitudinal profiles in the AutoCAD environment and allows to significantly reduce the overall duration of the entire range of design works and guarantee a high level of their quality. The analysis of the main problems related to the development and modification of the TP documentation is performed. In order to accelerate the development and editing of the TP documentation, specialized software has been developed in the form of an automated workplace that allows you to create a report and also to make changes and keep a log of changes.
Description
Д. Козаченко: ORCID 0000-0003-2611-1350; М. Березовий: ORCID 0000-0001-6774-6737; В. Малашкін: ORCID 0000-0002-5650-1571; І. Сковрон: ORCID 0000-0003-0697-2698
Keywords
технічний паспорт, під’їзна колія, план колійного розвитку, поздовжній профіль колії, автоматизоване проектування, автоматизоване робоче місце, технический паспорт, подъездной путь, план путевого развития, продольный профиль пути, автоматизированное проектирование, автоматизированное рабочее место, technical passport, access road, road development plan, longitudinal track profile, computer-aided design, workstation, КУЕР, КСВ, КККГ
Citation
Розробка структури типового паспорту під’їзних залізничних колій / Д. M. Козаченко, М. І. Березовий, В. В. Малашкін, М. А. Арбузов, І. Я. Сковрон // Транспортні системи та технології перевезень : зб. наук. пр. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Дніпро, 2017. – Вип. 14. – С. 42– 49. – DOI: 10.15802/tstt2017/123168.