Визначення ефективності модульної тяги

Loading...
Thumbnail Image
Date
2017
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро
Abstract
UK: Так як маса составів на практиці не відповідає повному використанню потужності тягового засобу, то це приводить до появи надлишку тягової потужності. Надлишкова потужність не може бути використана на підвищення швидкості, оскільки в графіку руху, незалежно від маси, всі поїзда прокладаються з однаковою розрахунковою ходовою швидкістю. Наявність надлишкової потужності негативно впливає на економічні показники перевізного процесу, тому що приводить до росту витрат на відновлення (поповнення) і утримання парку тягових засобів, а також до збільшення витрати електроенергії на тягу поїздів. Зменшити надлишкову потужність тягових засобів, а значить і сумарну потужність парку тягових засобів, можна за рахунок використання модульної тяги, тобто за рахунок водіння поїздів тяговими зчепами, сформованими з окремих тягових модулів з розрахунку, щоб їх потужність була достатньою для водіння конкретного поїзда. Наведені в роботі залежності дозволяють отримати оцінку енергетичної ефективності модульної тяги для залізниць України. Використання модульної тяги, в порівнянні з використанням в експлуатації тільки тягових засобів одного типу, забезпечує можливість знизити до 8% обсяги закупівлі тягових засобів для укомплектування парку. В такій же пропорції знизяться витрати на утримання тягових засобів. Застосування в експлуатації тягових засобів, які формуються з тягових модулів, забезпечує, як встановлено за розробленою в роботі методикою, можливість зменшення до 3% витрат електроенергії на тягу поїздів.
RU: Так как масса составов на практике не отвечает полному использованию мощности тяговых средств, то это приводит к появления излишка тяговой мощности. Избыточная мощность не может быть использована на повышение скорости, поскольку в графике движения, независимо от массы, все поезда прокладываются с одинаковой расчетной ходовой скоростью. Наличие избыточной мощности отрицательно влияет на экономические показатели перевозочного процесса, потому что приводит к росту расходов на восстановление (пополнение) и содержание парка тяговых средств, а также к увеличению расходов электроэнергии на тягу поездов. Уменьшить избыточную мощность тяговых средств, а значит и суммарную мощность парка тяговых средств, можно за счет использования модульной тяги, то есть за счет вождения поездов тяговыми сцепами, сформированными из отдельных тяговых модулей из расчета, чтобы их мощность была достаточной для вождения конкретного поезда. Приведенные в работе зависимости позволяют получить оценку энергетической эффективности модульной тяги для железных дорог Украины. Использование модульной тяги, в сравнении с использованием в эксплуатации только тяговых средств одного типа, обеспечивает возможность снизить до 8 % объемы закупки тяговых средств для комплектации парка. В такой же пропорции снизятся расходы на содержание парка тяговых средств. Применение в эксплуатации тяговых средств, которые формируются из тяговых модулей, обеспечивает, как установлено по разработанной в работе методике, возможность уменьшения до 3 % расхода электроэнергии на тягу поездов.
EN: Because mass of compositions does not answer the complete use of power of hauling facilities in practice, then it results in appearances of surplus of hauling power. Surplus power can not be used on a rev-up, as in the graphic arts of motion, regardless of mass, all trains are laid with identical working on-speed. The presence of surplus power negatively influences on the economic indicators of vehicular process, because results in the height of charges on renewal (addition) and maintenance of park of hauling facilities, and also to the increase of charges of electric power on traction of trains. To decrease surplus power of hauling facilities, and total power of park of hauling facilities, it is possible due to the use of module traction, id est due to driving of trains the hauling hooks formed from the separate hauling modules from a calculation, that their power was sufficient for driving of concrete train. The dependences driven to work allow to get the estimation of power efficiency of module traction for the railways of Ukraine. The use of module traction, by comparison to the use in exploitation only of hauling facilities of one type, provides possibility to bring down to 8 % volumes of purchase of hauling facilities for acquisition of park. In the same proportion charges will go down on maintenance of park of hauling facilities. Application is in exploitation of hauling facilities that is formed from the hauling modules, provides, as set on the methodology worked out in-process, possibility of reduction to 3 % expenses of electric power on traction of trains.
Description
С. Арпуль: ORCID 0000-0003-3698-2627; Г. Гетьман: ORCID 0000-0002-3471-6096
Keywords
тяговий модуль, надлишкова маса, надлишкова потужність, тяговий зчеп, гранична тягова характеристика, тяговый модуль, избыточная масса, избыточная мощность, тяговый сцеп, предельная тяговая характеристика, traction module, excess weight, excess capacity, towing coupling, maximum traction characteristics, КЕРС
Citation
Арпуль, С. В. Визначення ефективності модульної тяги / С. В. Арпуль, Г. К. Гетьман // Електрифікація транспорту. – 2017. – № 13. – С. 28–32. – DOI: 10.15802/etr.v0i13.117820