Оптимизация распределения сортировочных путей между регулировщиками скорости вагонов

Loading...
Thumbnail Image
Date
2017
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. академіка В. Лазаряна, Дніпро
Abstract
RUS: Цель. Целью данной работы является повышение эффективности сортировочного процесса на сортировочных горках с немеханизированными парковыми тормозными позициями путем оптимизации распределения сортировочных путей между регулировщиками скорости вагонов. Методика. Исследования выполнены с использованием методов моделирования горочных процессов и метода ветвей и границ. Результаты. На железных дорогах Украины 87 % сортировочных горок имеют немеханизированные тормозные позиции. Характерной особенностью работы таких горок является появление дополнительных требований к интервальному регулированию скорости скатывания отцепов для обеспечения возможности их последовательного торможения регулировщиком, который обслуживает несколько сортировочных путей. В этой связи актуальной является задача поиска такого распределения сортировочных путей между регулировщиками скорости вагонов, которое обеспечивает минимальную продолжительность роспуска. В общем случае число возможных вариантов решения данной задачи является ограниченным, но может быть весьма большим. Поэтому исследование посвящено поиску правил, которые позволяют исключать из анализа заведомо нерациональные варианты. Научная новизна. В результате выполненных исследований разработан формальный метод оптимизации распределения сортировочных путей между регулировщиками скорости вагонов. Практическая значимость. Результаты выполненных исследований могут быть использованы в оперативной работе железнодорожных станций для решения задачи автоматизированной выдачи рекомендаций по организации роспуска на немеханизированных сортировочных горках, а также при решении задач нормирования числа регулировщиков скорости вагонов на них.
UKR: Мета. Метою даної роботи є підвищення ефективності сортувального процесу на сортувальних гірках з немеханізованими парковими гальмівними позиціями шляхом оптимізації розподілу сортувальних колій між регулювальниками швидкості вагонів. Методика. Дослідження виконані з використанням методів моделювання гіркових процесів і методу гілок та меж. Результати. На залізницях України 87% сортувальних гірок мають немеханізовані гальмівні позиції. Характерною особливістю роботи таких гірок є поява додаткових вимог до інтервального регулювання швидкості скочування відчепів для забезпечення можливості їх послідовного гальмування регулювальником, який обслуговує декілька сортувальних колій. У зв'язку з цим актуальною є задача пошуку такого розподілу сортувальних колій між регулювальниками швидкості вагонів, яке забезпечує мінімальну тривалість розпуску. У загальному випадку число можливих варіантів вирішення даного завдання є обмеженим, але може бути дуже великим. Тому дослідження присвячено пошуку правил, які дозволяють виключати з аналізу свідомо нераціональні варіанти. Наукова новизна. В результаті виконаних досліджень розроблено формальний метод оптимізації розподілу сортувальних колій між регулювальниками швидкості вагонів. Практична значимість. Результати виконаних досліджень можуть бути використані в оперативній роботі залізничних станцій для вирішення завдання автоматизованої видачі рекомендацій по організації розпуску на немеханізованих сортувальних гірках, а також при вирішенні задач нормування числа регулювальників швидкості вагонів на них.
ENG: Purpose The purpose of this work is to increase the efficiency of the humping on sorting humps with non-mechanized retarding positions by optimizing the allocation of classification tracks between yardmen. Methodology. The research was carried out using the methods of simulation of hump operation and the method of branches and boundaries. Findings. On the Ukrainian railways 87 % of sorting humps have non-mechanized retarding positions. A characteristic feature of the work of such humps is the emergence of additional requirements for interval regulation of the speed of cut rolling to ensure the possibility of their sequential braking by the yardman, which serves several classification tracks. In this regard, the problem of finding such allocation of classification tracks between yardmen, which ensures a minimum breaking-up time, is important. In general, the number of possible solutions to this problem is limited, but it can be very large. Therefore, the study is devoted to the search for rules that make it possible to exclude de-liberately irrational variants from the analysis. Originality. As a result of the studies carried out, a formal method for optimizing the classification tracks allocation between yardmen has been developed. Practical value. The results of the research can be used in the operational work of railway stations to solve the problem of automated issuance of recom-mendations on the organization of breaking-up process on non-mechanized sorting humps, as well as when solving problems of rationing the number of yardmen on them.
Description
Д. Козаченко: ORCID 0000-0003-2611-1350; В. Бобровский: ORCID 0000-0001-8622-2920; С. Гревцов: ORCID 0000-0003-2925-4293
Keywords
сортировочная горка, немеханизированная тормозная позиция, регулировщик скорости вагонов, сортировочный процесс, расформирование составов, оптимизация, сортувальна гірка, немеханізована гальмівна позиція, регулювальник швидкості вагонів, сортувальний процес, розформування составів, оптимізація, sorting hump, non-mechanized retarding position, yardman, humping, braking-up of train, optimization, КУЕР, КСВ, ЛКТІ, НДЧ
Citation
Козаченко, Д. Н. Оптимизация распределения сортировочных путей между регулировщиками скорости вагонов / Д. Н. Козаченко, В. И. Бобровский, С. В. Гревцов // Транспортні системи та технології перевезень : зб. наук. пр. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. Лазаряна. – Дніпро, 2017. – Вип. 13. – С. 26–36. – DOI: 10.15802/tstt2017/110766.