Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/10201
Название: Evaluation Deflected Mode of Point Frogs Mark 1/11 Finite Element Method
Другие названия: Оцінка напружено-деформованого стану хрестовин стрілочних переводів марки 1/11 методом скінченних елементів
Оценка напряженно-деформированного состояния крестовин стрелочных переводов марки 1/11 методом конечных элементов
Авторы: Kovalchuk, Vitalii V.
Bolzhelarskyi, Yaroslav V.
Parneta, Bogdan Z.
Pentsak, Andriy Ya.
Petrenko, Oleksiy V.
Mudryy, Ihor B.
Ключевые слова: crossing
turnout
finite element method
contact stresses
rolling stock of railroads
хрестовина
стрілочний перевід
метод скінченних елементів
контактні напруження
рухомий склад залізниць
крестовина
стрелочный перевод
метод конечных элементов
контактные напряжения
подвижной состав железных дорог
КРС (ЛФ)
Дата публикации: 2017
Издательство: НВП ПП «Технологічний Центр», Харків
Библиографическое описание: Evaluation Deflected Mode of Point Frogs Mark 1/11 Finite Element Method / V. Kovalchuk, Ya. Bolzhelarskyi, B. Parneta, A. Pentsak, O. Petrenko, I. Mudryy // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. — 2017. — № 4/7 (88) — P. 10—16. DOI: 10.15587/1729-4061.2017.107024.
Краткий осмотр (реферат): EN: We carried out evaluation of the stressed-strained state of crossings of turnouts by the finite element method in the Ansys programming complex. It was established that under conditions of three-axial compression, at large stresses of vertical compression, the cracks of multi-cycle metal fatigue of the crossing develop. It was found that the development of defects by the code DS 14.1-14.2 on the rolling surface of the cast part of a wing rail and the crossing’s core occurs due to high contact stresses near the edge of the working face of a wing rail and the crossing’s core. They occur in this region in the form of cyclically repeated and sign-alternating normal and tangential stresses from cyclically recurring power impacts from the wheels of rolling stock of railroad transport. It was established that for the normal stresses, values that are maximal by absolute magnitude correspond to the moment when a wheel passes the estiamted cross section of the crossing. For the tangential stresses, on the contrary, at the moment when the wheel is over the estimated cross section, their magnitude is close to zero. The obtained results of the stressed-strained state of crossings are necessary for the optimal design of transverse and longitudinal profiles of the crossing. This will make it possible to extend operation life cycle of the crossings of turnouts and save state budget resources for their current maintenance and repair.
UK: У даній роботі проведено оцінку напружено-деформованого стану хрестовин марки 1/11 методом скінченних елементів у програмному середовищі Ansys. Досліджено деформації та контактні напруження у характерних перетинах хрестовини. Встановлено взаємозв’язок між площею контакту та величиною контактних напружень. Досліджено характер руйнування поверхні металу вусовика та осердя хрестовини при високому рівні контактних напружень.
RU: В данной работе проведена оценка напряженно-деформированного состояния крестовин марки 1/11 методом конечных элементов в программной среде Ansys. Исследованы деформации и контактные напряжения в характерных сечениях крестовины. Установлена взаимосвязь между площадью контакта и величиной контактных напряжений. Исследовано характер разрушения поверхности металла усовика и сердечника крестовины при высоком уровне контактных напряжений.
Описание: V. Kovalchuk: ORCID 0000-0003-4350-1756, Ya. Bolzhelarskyi: ORCID 0000-0002-4787-1781
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/10201
Другие идентификаторы: DOI: 10.15587/1729-4061.2017.107024
Располагается в коллекциях:Статті КРС (ЛФ)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Kovalchuk .pdf781,82 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.